Rudolf Rigtering


Accountmanager

    Heb je nog vragen?

    Bel ons op
    077 302 0028

    Of laat je gegevens achter zodat wij contact kunnen opnemen

    ‘Die workflowrobot is fantastisch,het scheelt ons handenvol werk’

    Het Venlose transportbedrijf SJT werkt aan vernieuwing. De dienstverlening is uitgebreid, de organisatie is aangepast en nieuwe software is in gebruik genomen. Daarmee kunnen klanten online en realtime hun producten volgen. Ook als een externe partij het transport uitvoert. Met dank aan een zogenoemde workflowrobot, een slimme databrug, gebouwd door AppComm.

    Het gaat goed met de logistieke sector. En ook met SJT. Het bedrijf stond tot voor kort vooral bekend als specialist in sneltransport. Collega transportbedrijven die producten snel op een Europese bestemming moesten hebben, schakelden SJT in. “We hebben in sneltransport een sterke naam opgebouwd, daardoor zijn we gegroeid”, zegt operationeel directeur Tom Jeurissen. “Maar een aantal jaren geleden kregen we geduchte concurrentie van bedrijven in Oost-Europa. Daarom zijn we goed na gaan denken over de toekomst.”

    Tom Jeurissen – Operationeel directeur SJT

    Klanten loggen in op portaal

    Het bedrijf besloot in 2020 ook rechtstreeks voor producenten te gaan rijden en niet meer alleen te focussen op sneltransport. Tom: “We hebben onze organisatie daarop aangepast en tegelijkertijd een digitaliseringsslag doorgevoerd. Klanten kunnen nu op ons portaal inloggen. Daar vinden ze alle informatie over hun vracht: offerte, vrachtbrieven, laadtijd, vertrektijd, route, aankomsttijd, facturen, noem maar op. Ze kunnen zelfs orders in het systeem plaatsen. Het is overzichtelijk, transparant en efficiënt.”

    Digitale oplossing

    De uitbreiding van de dienstverlening levert al veel extra opdrachten op. Met alleen de 15 eigen wagens kan SJT dit niet aan. Daarom huurt het bedrijf vrachtauto’s met chauffeur in en besteedt ze transporten uit aan partners. “Bij dat uitbesteden stuitten we op een probleem”, zegt Tom. “De ritten van partners zijn niet zichtbaar in ons systeem. Niet voor ons, niet voor onze klant. Je kunt de transporteur continu bellen en mailen hoe het ervoor staat – hoe laat laad je, wanneer vertrek je, waar ben je – maar dat kost veel tijd en is gedoe. Wij wilden dat graag automatiseren.”

    Workflowrobot scheelt veel werk

    Tom vroeg AppComm om over een oplossing mee te denken. Die is gevonden. Tom: “Ze hebben een workflowrobot gebouwd, een softwareprogramma dat de verbinding legt tussen ons systeem met de externe transporteurs. Vanuit ons systeem gaan geautomatiseerde mails naar de transporteur, hun antwoorden worden automatisch gesynchroniseerd met ons systeem. Fantastisch, het scheelt ons handenvol werk.” Een voordeel is ook dat de oplossing buiten het eigen systeem gerealiseerd is, zegt hij. “Leveranciers van softwarepakketten willen doorgaans niet aan maatwerk. Of het is heel duur. Door niet aan dat pakket te komen, krijg je geen problemen bij bijvoorbeeld updates.”

    Data-analyse

    Tom is blij met de oplossing. En met de samenwerking met AppComm. “Ze zijn pragmatisch, betrokken, doelgericht. Ze hebben lol in hun werk en doen wat ze beloven.” Tom denkt aan een verdere samenwerking. “Data worden steeds belangrijker. Ons systeem verzamelt ontzettend veel data. Door die te analyseren, krijgen we beter inzicht in rendementen en kunnen we leren en verbeteren. We kijken nu of de workflowrobot van AppComm ook een rol kan spelen bij die data-analyse.”

    Ben je benieuwd wat AppComm voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op!