blog
‘Restaurants Maaspoort hebben nu elk een eigen gezicht’
De verschillen zijn duidelijk: Cabillaud is luxe en culinair, Bistro de Luif is speels en laagdrempelig. Overeenkomsten zijn er ook: beide restaurants zijn onderdeel van De Maaspoort Theater &; Events in Venlo en allebei hebben ze sinds het voorjaar van 2021 een nieuwe website, gebouwd en vormgegeven door AppComm. “Ze begrepen direct wat we wilden.”
“Het loopt lekker”, zegt Simone Coenen, verantwoordelijk voor online marketing bij De Maaspoort, op de vraag hoe het gaat met de restaurants. “Na de lockdowns hadden we even met een personeelstekort te maken, maar inmiddels zijn we weer op sterkte en stromen de positieve reviews binnen. Goede medewerkers zijn natuurlijk altijd welkom, zoals overal in de horeca.”
Eigen gezicht
Cabillaud en Bistro de Luif zaten altijd al onder het dak van De Maaspoort. Maar pas sinds augustus 2020 liggen ook beheer en exploitatie weer in handen van het theater. Dat bood kansen voor de marketingafdeling, zegt Simone: “Behalve voor het theater verzorgen we nu ook de marketing en communicatie voor de restaurants. Dat daagde ons uit om goed na te denken over de uitstraling. We wilden de restaurants elk een eigen gezicht geven, maar ook weer als ‘zusjes’ van elkaar profileren. Binnen de hele Maaspoort gaan we immers voor dezelfde visie en 9+ beleving.”
Water in de mond
Bij dat eigen gezicht hoort een eigen website. Simone: “Vanuit de restaurants valt er veel te communiceren. Denk aan menu, nieuws, vacatures en reviews. Maar de sites zijn vooral ook bedoeld om een goed beeld van het restaurant te geven. Van de uitstraling, de sfeer en natuurlijk het eten. Als je op de site bent, moet het water je bij wijze van spreken al in de mond lopen, een beeld zegt vaak meer dan 1000 woorden. Daarnaast moet het eenvoudig zijn om vanuit die behoefte meteen online te reserveren.”
Koppeling aan eigen CMS
Om een dergelijke site te bouwen, kwam De Maaspoort uit bij AppComm. “We hebben een moodboard gemaakt en een aantal partijen uitgenodigd om op basis daarvan een voorstel te maken. Bij AppComm hadden we meteen een goed gevoel. Ze begrepen wat we wilden.” AppComm bouwde twee aantrekkelijke sites inclusief reserveringssysteem. “Daarnaast hebben ze de websites gekoppeld aan het CMS-systeem van De Maaspoort. Zo komen mensen die zich inschrijven voor de nieuwsbrief automatisch in ons CMS. Alle data staan op één plek. We hoeven niets handmatig te doen. Super handig.”
Techniek én vormgeving
Simone is blij met de samenwerking met AppComm. “We zijn in januari begonnen en in het voorjaar stonden de sites live. AppComm had het sneller gekund, maar zij moesten af en toe op teksten en beeldmateriaal van ons wachten vanwege het feit dat de theaters in die periode weer langzaam open mochten. Fijn is ook dat AppComm techniek én vormgeving in eigen huis doet. Dat werkt snel.” Simone kijkt met plezier terug op het maakproces van de sites. “Het liep heel soepel en de lijnen waren kort. Ik kan AppComm met recht aanbevelen aan iedereen die een site nodig heeft.” Een smakelijke samenwerking met een lekker eindproduct, wat wil je nog meer.
Ben je benieuwd wat AppComm voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact met ons op!